Online și offline. Sunt două variabile total diferite care păstrează totuși o caracteristică comună. Mă refer desigur la textul transmis. În fond, mesajul e transmis, doar platforma e alta. Poate că așa s-a gândit și Amazon când a reușit să împânzească lumea de Kindle-uri și implicit de e-book-uri. Ce efect a avut procesul ăsta asupra cărților? Păi unul destul de accentuat, din moment ce în anumite părți ale lumii se vând mai multe e-book-uri decât cărți pe print tradițional.
În Mare Britanie de exemplu, unde încă se citește și pe print, Kindle-urile au acaparat cu tot cu vițel și cu purcel piața. Conform unui raport de vânzări al Amazon, pe teritoriu englez la fiecare 100 de cărți cumpărate, au fost vândute vreo 114 de Kindle-uri, un raport clar favorizant în avantajul e-book-urilor. Evident că vorbim aici de cifre pe 2012. Dar totuși, raportul e unul colosal înspre schimbare. Cărțile electronice reușesc de la an la an să stoarcă și ultimele urme de competitivitate din publicațiile tradiționale, iar peste ceva ani ce se va întâmpla e lesne de înțeles nu? Sunt tare curios cam care e raportul la noi în țară.